onsdag 11. februar 2009

Dikt! 14

Hvorfor? Fordi jeg ikke gidder noe annet...

Louis' siste ønske
Glasset er fullt,
mens vi synger i kano,
Mens sana,
in corpore sano.

For væsken har fyllt opp,
mitt tomme atrium.
Jeg er full av energi,
og bena styrket med kalsium.

Er det ikke bare grumset vann,
hva annet er det du ser?
For det blinde øyet intet,
men for meg så mye mer!

Takknemlighet til evig tid,
jeg skal det alltid rose,
Jeg bare må ha det,
jeg dør uten min daglige dose!

Weißes Gruß,
Lasse

2 kommentarer:

Rebecca sa...

lasse.. du e fantastisk på å skrive dikt.. men eg forstår ingenting av det diktet der.. =S what to do?

Lasse sa...

Oki, eg kan prøva me ein liden forklaring:

Louis --> Henspele t Louis Pasteur --> Pasteurisering (oppvarming av melk)

D latinska --> Sunn sjel i sunt legeme

Atrium --> Et av hjertekammrå

Ja d handle egentligt bare om melk....