søndag 26. november 2006

Jippi, min første parkeringsbot!

Etter noe mas fra enkelte om at jeg ikke har oppdatert, har jeg nå endelig fått fingen ut, og har faktisk noe å skrive om. For i dag nøyaktig mellom kl. 13.53 til 13.58 fikk jeg en parkeringsbot på hele 500,- NOK.

Jeg ble slått av en noe ambivalent følelse når jeg så lappen som hang på vindusviskeren. For det første er det jo litt småsurt å miste 500 kr. For den summen kunne jeg fått 50 slush, 500 kr i smågodt eller et rimelig bra PC-spill... Men på den andre siden kan det våre et svar fra myndighetenes side om at jeg nå er blitt voksen og myndig!

Noe annet jeg begynte å tenke over, var selve yrke som parkeringsvakt. For en kjip jobb. En kan jo trekke en parallell mellom Bibelens tollere og parkeringsvakter. Jobben er jo ikke akkurat høystatus, folk flest misliker deg sterkt og ikke minst ser de ned på deg... Jeg hadde heller takket meg med et liv som arbeidsløs fremfor det.

En dag vil også du se lyset Sakkeus...

2 kommentarer:

Torstein sa...

Gralla!!

Hilde Therese sa...

Gratulerer så meget...:D Tippe du føle dg såå kule..;) 18 år å får parkeringsbot..:D ohhh..Jaja..Du må bare begynna å oppdatera ofte, sånn så sist vega va, nei d nytte ikje... Stå på..heie på dg..!!

:D