tirsdag 14. november 2006

Dikt!

Nå er det lenge siden jeg har børstet støvet av de gamle diktene mine, så jeg tenkte jeg kunne poste det første diktet jeg skrev. Som du sikkert vil forstå legger jeg ikke mye tyngde på budskap og tema (eller seriøsitet):

Mordi e mann

Med glede du våkner opp,
på din fot gror det sopp.
Du frykter ei tidens tann,
å mordi e mann.

Se på den muntre spurv,
Han spiser fra din kurv.
Den kommer fra det forgitte land,
med budskap om at mordi e mann.

Se din seng er myk,
å leve gjør deg ikke syk.
Du får alt du vil i bøtter og spann,
å mordi e mann.

Du er både ung og liten,
men bli ikke sliten.
Du må alltid kjempe det du kan,
for du må ikke glemme at mordi e mann.

Det beste verset til sist,
det klarte jeg med list.
Du skulle ikke tro det gikk an,
å mordi e mann.

7 kommentarer:

Trine sa...

Dnåååh!!=) Får en poet du e!! D traff mg så sinnsjukt!!

Anonym sa...

klassiker. vakkert bilde i tillegg gjør opplevelsen fantsatisk

Anonym sa...

grævla bra dikt du lasse! traff meg midt i hjerterotå! røte sjelen min.. fekk tårene fram.. søtt!

Lasse sa...

Takk for positive tebagemellinger! Det e akkoratt d me poeter trenge for å fortsetta :)

Torstein sa...

Eg elske d diktet. Som Halvor sa: Fantsatisk!

Oddbjørn sa...

Konge dikt... enkelt å gerit...: Fantastisk..!

Fredrik K sa...

Hiaaiih, I law dis påem! Hiaaiih!